A COMPARATIVE ESTIMATION OF STRATEGIC PLANS OF SEASIDE CITIES

Institutional Problems of the Economy

  • T.V. Cheremisina Azov Regional Institute of Management of Zaporozhye National Technical University, Berdyansk

Abstract

The domestic experience of communities in the development of methods of strategic planning for cities is considered, a comparative description of the strategic planning is presented. The necessity is grounded to add marketing strategies of development and proper facilities of marketing support to strategic plans.

Keywords

strategy, strategic plan, strategic development, marketing strategy, resort city development

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Гутман Г.В. Управление региональной экономикой / Г.В. Гутман, А.А. Мироедов, С.В. Федин. – М. : Финансы и статистика, 2002. – 478 с.

2. Лавров А.М. Реформирование экономики: региональные аспекты. Ч. 2. Региональный маркетинг и тенденции его развития / А.М. Лавров, В.С. Сурнин. – Кемерово, 1994. – 335 с.

3. Шаров Ю. Стратегічне планування в муніципальному менеджменті: концептуальні аспекти : моногр. / Ю. Шаров. – К. : Вид-во УАДУ, 2001. – 302 с.

4. Балобанов А. Е. Схемы и процедуры стратегического планирования // Стратегическое планирование в муниципальном управлении: Введение в предмет / [Сост. и ред. А. Е. Балобанов, О. И. Генисаретский]. – М. : Моск. обществ. науч. фонд, 2000. – С. 63–117.

5. Вакуленко В. Концептуальні напрями стратегічного планування економічного розвитку міста / В. Вакуленко. – Режим доступу : http://www.ado.edu.ua/ukrmisto/1/n1g4s1.htm

6. Блинов А. Территориальный маркетинг и управление развитием муниципального образования / А. Блинов // Маркетинг. – 2002. – № 4 (65). – С. 75–83.

7. Дайан А. Маркетинг города / А. Дайан // Академия рынка: маркетинг : пер. с фр. – М. : Экономика, 2003. – 317 с.

8. Даулинг Г. Репутация фирмы: создание, управление и оценка эффективности / Г. Даулинг. – М. : ИНФРА-М, 2003. – 279 с.

9. Котлер Ф. Маркетинг городов / Ф. Котлер, К. Асплунд, И. Рейн, Д. Хайдер. – СПб. : Стокгольм. шк. эк-ки в Санкт-Петербурге, 2005. – 440 с.

10. Панкрухин А.П. Маркетинг территорий. 2-е изд. / А.П. Панкрухин. – СПб. : Питер, 2006. – 195 с.

11. Гапоненко А.Л. Стратегия социально-экономического развития: страна, регион, город : учеб. пособ. / А.Л. Гапоненко. – М. : Изд-во «РАГС», 2001. – 244 с.

12. Орлова Т.М. Управление развитием города: Методические рекомендации местным администрациям по продвижению городов / Т.М. Орлова. – М. : Холдинговая компания ТИКОМ, 2001. – 670 с.

13. План стратегического развития г. Бердянска на период до 2010 года. – Бердянск, 2002. – 36 с.

14. Стратегічний план економічного та соціального розвитку міста Євпаторії на період до 2015 року. – Євпаторія, 2005. – 31 с.

15. Проект стратегії економічного та соціального розвитку міста Одеси на період до 2015 року. – Одеса, 2006. – 32 с.

16. Закон України «Про оголошення природних територій міста Бердянська Запорізької області курортом державного значення» / Закон № 2305-IV від 11.01.2005 р.

17. Статут територіальної громади міста Бердянська (нова редакція). – Бердянськ, 2001. – 32 с.

18. Ґудзь П. В. Креативна складова формування стратегічного плану міста / П. В. Ґудзь // Місто, держава, регіон: проблеми розподілу повноважень ; НАН України. Ін-т економіко$правових досліджень ; відп. ред. В. К.Мамутов. – Донецьк : ТОВ «Юго-Восток, Лтд», 2006.

Abstract views: 55
PDF Downloads: 39
Published
2009-12-29