METHODOLOGICAL FRAMEWORK FOR MARKETING MANAGEMENT OF TODAY’S CITY

Economic and legal problems of city management

Abstract

The nature of marketing management of city is investigated. Goals and principles of a marketing approach to management of today’s city are defined.

Keywords

management of city, marketing management, scientific methods

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Академия рынка: маркетинг/ А. Дайан, Ф. Букерель, Р. Ланкар и др. ; науч. ред. А. Г. Худокормов.— [пер. с фр.]. — М. : Экономика, 1993. — 572 с.

2. Szromnik A. Marketing terytorialny — geneza, rynki docelowe і podmioty oddzialywania / A. Szromnik. — Warszawa, 2001.— 215 s.

3. Вакуленко В. Міський маркетинг як інструмент стратегічного планування економічного розвитку міста / В. Вакуленко // Управління сучасним містом.— 2002. — № 4–6. — С. 92–95.

4. В США с молотка будет продан целый город // Новости. — 2003. — 3 января.

5. Цахаев Р.К. Программы и стратегии развития региона / Р.К. Цахаев // Сегодня и завтра российской экономики. — 2008. — № 15. — С. 26–30.

6. Развитие больших городов в условиях переходной экономики (системный подход) / [В.Ф. Ресин, Ю.С. Попков]. — М. : Эдиториал УРСС, 2000. — 328 с.

7. Житкова Е.Л. Маркетинг города: перспективные направления совершенствования (на примере г. Тольятти / Е.Л. Житкова // Маркетинг в России и за рубежом. — 2006. — № 5. — С. 15–21.

8. Шеховцева Л.С. Стратегическое целеполагание региона как субъекта развития / Л.С. Шеховцева // Региональная экономика: теория и практика. — 2008. — № 19 (76). — С. 58–66.

9. Жердева О. Роль маркетинга в идентификации территорий / О. Жердева // Маркетинг в России и за рубежом. — 2006. — № 2 (52). — С. 120–126.

10. Николаева Н.А. Конкурентоспособность города: взгляд зарубежных ученых / Н.А. Николаева // Маркетинг в России и за рубежом. 2001. — № 6 (26). — С. 69–76.

11. Шабанова М.М. Активный город: муниципальное стимулирование экономики / М.М. Шабанова, Г.М. Шамаров // Региональная экономика: теория и практика. — 2008. — № 28 (85). — С. 33–38.

12. Василенко В.Н. Модель распределения компетенции (полномочий) между центром и регионами / В.Н. Василенко // Економіка та право. — 2005. — № 1 (11). — С. 39–44.

13. Амоша О.І. Про напрями розвитку туристичної сфери у промисловому місті / О.І. Амоша // Міжнародна науковопрактична конференція «Управління регіональним розвитком в умовах глобалізації: теорія і практика» : зб. тез доповідей міжнародної науково-практичної конференції ; упор. М.В. Одрехівський. — Дрогобич : Посвіт, 2007. — 352 с.

14. Визгалов Д. Продается город. Срочно. Торг. / Д. Визгалов // Эксперт-Урал. — 2010. — 2 июля.

15. Орлова Т.М. Формирование имиджа столичного города // Т.М. Орлова, А.Л. Гапоненко, А.Н. Алисов и др. // Стратегия развития города: современные подходы и технологии. — М. : Международный дом сотрудничества, 1999. — 347 с.
Published
2010-12-27
How to Cite
GUDZ, P.V.; GUDZ, M.V.. METHODOLOGICAL FRAMEWORK FOR MARKETING MANAGEMENT OF TODAY’S CITY. Economics and Law, [S.l.], n. 3 (28), p. 122 - 125, dec. 2010. ISSN 2523-4838. Available at: <http://economiclaw.kiev.ua/index.php/economiclaw/article/view/541>. Date accessed: 23 jan. 2019.