SPECIFICITIES OF THE FORMATION OF THE MARKETING INFORMATION SYSTEM OF THE REGION

Series "Economy": Socio-economic problems of regional development

  • O.A. Melnikova Luhansk Taras Shevchenko National University, Starobilsk

Abstract

The article focuses on the essence and components of the territorial marketing on the ground of a region. The article defines the importance of the information supply for the implementation of functions of the territorial marketing in the region. The article also develops and suggests the meth odology of the development of the marketing information system of the region in terms of two interrelated systems: the marketing information system supply of the regional development proper operating within the regional environment and the marketing information system of the region promotion operating in the outside environment of the region. 


REFERENCES
1. Kotler F. (2000), Marketing v tret’em tysjacheletii: Kak sozdat’, zavoevat’ i uderzhat’ rynok [Marketing in the third millennium: How to create, win and retain market], Izdatel’stvo AST, Moskva, Russia.
2. Sachuk T.V. (2009),Territorial’nyj marketing [Territorial marketing], Pitter, Sankt-Peterburh, Russia.
3. Eleckih T.V. (2016), Marketing territorij kak mehanizm povyshenija ih konkurentosposobnosti [Marketing areas as a mechanism toenhance their competitiveness], available at: http://www.docme.ru/doc/490765/marketing-territorij-kak-mehanizm-povysheniya-ih (Accessed 7 September 2016).
4. Pankruhin A.P. (2006), Marketing territorij [Marketing territories], Pitter, Sankt-Peterburh, Russia.
5. Zhavoronkova G.V., Zhavoronkov V.O. (2010), Stratehichne upravlinnya rozvytkom rehionu [Strategic Regional Development], Scientific Journal of the Institute of International Relations of the National Aviation University: Series economics, law, political science, tourism, vol. 1, pp. 25-30.
6. It-tehnolog (2016) Suchasni informatsiyni tekhnolohiyi [Modern informative technologies], availableat: http://it-tehnolog.com/statti/suchasni-informatsiyni-tehnologiyi (Accessed 29 August 2016).
7. Gromov Ju.Ju., Didrih I.V., Ivanova O.G., Ivanovskij M.A. and Odnol’ko V.G. (2015), Informacionnye tehnologii [Information technology], Tambov State Technical University, Tambov, Russia.
8. Umans’kij Ju.V. (2008), Іnformacіjne zabezpechennja sistemi derzhavnogo upravlіnnja [Information support of public administration], PhD. diss., Governance arrangements, Classic PrivateUniversity, Zaporozhye, Ukraine.
9. Boychuk I.V. (2010), Internet v marketynhu [Internet in Marketing], Center of educational literature, Kyiv, Ukraine.

Keywords

territorial marketing, marketing information system, information technologies

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Котлер Ф. Маркетинг в третьем тысячелетии: Как создать, завоевать и удержать рынок / Ф. Котлер. — М. : Изд-во АСТ, 2000. — 272 с.

2. Сачук Т.В. Территориальный маркетинг : учеб. пособие / Т.В. Сачук. — СПб.: Питер, 2009. — 368 с.

3. Елецких Т.В. Маркетинг территорий как механизм повышения их конкурентоспособности [Електронний ресурс] / Т.В. Елецких. — Режим доступу: http://www.docme.ru/doc/490765/marketing-territorij-kak-mehanizm-povysheniya-ih

4. Панкрухин А.П. Маркетинг территорий : учеб. пособ. / А.П. Панкрухин. — СПб. : Питер, 2006. — 416 с.

5. Жаворонкова Г.В. Стратегічне управління розвитком регіону / Г.В. Жаворонкова, В.О. Жаворонков // Науковий вісник Інституту міжнародних відносин Національного авіаційного університету. Сер.: Економіка, право, політологія, туризм. — 2010. — № 1. — С. 25—30.

6. It-tehnolog / Сучасні інформаційні технології [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://it-tehnolog.com/statti/suchasni-informatsiyni-tehnologiyi

7. Информационные технологии : учебник / [Ю.Ю. Громов, И.В. Дидрих, О.Г. Иванова, М.А. Ивановский, В.Г. Однолько]. — Тамбов : Изд-во Тамбов. гос. техн. ун-та, 2015. — 260 с.

8. Уманський Ю.В. Інформаційне забезпечення системи державного управління : дис. канд. … наук з держ. управ.: 25.00.02 / Класичний приватний університет. — Запоріжжя, 2008. — 189 с.

9. Бойчук І.В. Інтернет в маркетингу: підручник / І.В. Бойчук, О.М. Музика — К. : Центр учбової літератури, 2010. — 512 с.

Abstract views: 227
PDF Downloads: 476
Published
2018-04-10