A METHODICAL APPROACH TO THE ECONOMIC ESTIMATION OF TECHNOLOGICAL INNOVATIONS

Economic and legal problems of investment and innovation activities

  • I.V. Dolyna National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute"

Abstract

Proposals on establishment of the prices for technological innovations under conditions of full and incomplete transfer of the rights to them to the consumer are made. The basis of the offered technique is definition of upper arid bottom lines in possible interval of marketing field of price policy. Recommendations on establishment of the actual price take into account interests of both the developer, and the consumer of a technological innovation to able greatest extent. A special attention is given to questions of pricing under incomplete transfer of rights to use technological innovations to the consumer.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Грига В.Ю. Теоретичні засади оцінювання рівня технологічного розвитку країни // Проблеми науки. — 2005.— № 2. — С. 23—28.

2. Зиннуров У., Ильясов Ю. Маркетинговые исследования на рынке объектов интеллектуальной собственности // Интеллектуальная собственность. — 1997. — № 11—12. — С. 28—35.

3. Золотых Н. Формирование системы правовой охраны и трансферта интеллектуальной собственности в России // Российская юстиция. — 1997. — № 3. — С.38—40; № 4. — С.42—44.

4. Городов О.А. Интеллектуальная собственность: правовые аспекты коммерческого использования: Автореф. дис. ... д-ра юрид. наук. — СПб ГУ, 1999. — 20 с.

5. Дитер, Г.И. Шнайдер. Введение в маркетинг технологий и высокотехнологических товаров производственного назначения: Учеб. пособ. — X.: НТУ «XПИ», 2003. — 454 с.

6. Козырев А.Н. Оценка интеллектуальной собственности. — М.: Экспертное бюро, 1997. — 293 с.

7. Маркетинг і менеджмент інноваційного розвитку: Монографія / За заг. ред. С.М. Ілляшенка. — Суми: ВТД «Університетська книга», 2006. — 728 с.

8. Рябов В.А. Международный обмен технологическими знаниями.— М.: Международные отношения, 1981. — 33 с.

9. Крыжный Г.К. Стратегический и технологический менеджмент. — X.:НТУ «ХПИ», 2003. — 448 с.

Abstract views: 54
PDF Downloads: 37
Published
2007-04-23