LEGAL REGULATION OF THE OUTDOOR ADVERTISING IN UKRAINE AND SOME FOREIGN COUNTRIES

Foreign Countries Law

  • О.G. Kurchyn Institute of Economic and Legal Researches of the NAS of Ukraine, Donetsk

Abstract

The article presents the principles of legal regulation of the outdoor advertising in Ukraine and some foreign countries. Based on the results of the analysis, the prospects for the development of the domestic legal base in the field of the outdoor advertising have been evaluated.

Keywords

legal regulation, outdoor advertising, prospects for the development, foreign countries

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Громенко Ю.О. Система державного регулювання рекламної діяльності в зарубіжних країнах / Ю.О. Громенко // Проблеми правознавства та правоохоронної діяльності : зб. наук. праць / Донецький юрид. ін-т Луганського державного університету внутрішніх справ ім. Е.О. Дідоренка. — Донецьк : ЛДУВС, 2009. — № 1. — С. 295–304.

2. Дейян А. Реклама : пер. с франц. / А. Дейян.— М. : Прогресс, 1993. — 176 с.

3. Рихтер А. Зарубежный опыт регулирования рекламы / А. Рихтер // Законодательство и практика массмедиа. — 2008. — № 1. — С. 35–40.

4. Ромат Є. Державне регулювання рекламної діяльності : Досвід Великої Британії / Є. Ромат // Вісник Української академії державного управління при Президентові України. — 2000. — № 3. — С. 190–196.

5. Джефкінс Ф. Реклама : практ. посіб. : пер. з 4-го англ. вид. / Ф. Джефкінс ; допов. і ред. Д. Ядіна.— К. : Т-во «Знання» України; КОО, 2001. — 456 с.

6. Ромат Є.В. Державне регулювання рекламної діяльності : досвід Франції / Є.В. Ромат // Статистика України. — 2002. — № 3. — С. 60–64.

7. Жуковская Л.М. Гражданско-правовое регулирование рекламной деятельности в Российской Федерации : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. юрид. наук : спец. 12.00.03 «Гражданское право; Предпринимательское право; Семейное право; Международное частное право» / Л.М. Жуковская. — М., 2007. — 30 с.

8. Шишка О.Р. Договір на створення та розповсюдження реклами : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. юрид. наук : спец. 12.00.03 «Цивільне право та цивільний процес; Сімейне право; Міжнародне приватне право» / О.Р. Шишка ; Національний університет внутрішніх справ. — Х., 2005. — 20 с.

9. Мамутов В.К. Важное направление правового обеспечения экономики — кодификация : науч. докл. / В.К. Мамутов ; НАН Украины. Ин-т экономико-правовых исследований. — Донецк : ЮгоВосток, Лтд, 2009. — 34 с.

10. Концепция модернизации хозяйственного законодательства на базе Хозяйственного кодекса Украины (проект) // Економіка та право. — 2006. — № 2 (15). — С. 5–16.

11. Кузнецова О.Б. Правовое регулирование отношений, возникающих в области рекламы : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. юрид. наук : спец. 12.00.03 «Гражданское право; Семейное право; Гражданский процесс; Международное частное право» / О.Б. Кузнецова ; Министерство общего и профессионального образования Российской Федерации. — М., 1999. — 26 с.

12. Баранова М.В. Правовые проблемы саморегулирования в сфере рекламы / М.В. Баранова // Журнал российского права. — 2009. — № 5. — С. 60–68.

Abstract views: 134
PDF Downloads: 463
Published
2010-10-25