IDENTIFICATION AND POSITIONING OF THE UNITED TERRITORIAL MUNICIPALITIES: METHODICAL TOOLS

Economic and legal problems of regional development

Abstract

The article substantiates the need for identification and positioning of the amalgamated territorial communities of Ukraine. It is determined that the identification of amalgamated territorial communities (ATCs) is a procedure for establishing the similarity / differences of ATCs using certain criteria and relevant characteristics, the combination of which reflects its uniqueness against the background of other amalgamated territorial communities. Positioning of amalgamated territorial communities is the existing or desired perception by society (stakeholders) of the benefits of ATCs, which can be achieved by the results of the implementation of the ATC development strategy and with the help of brand and / or identity. The structural-logical schema base for the development of methodological tools for the identification and positioning of the amalgamated territorial communities of the Luhansk and Donetsk regions has been developed. A list of complementary analytical procedures necessary for the development of methodological tools, which includes: guidelines for the identification of the amalgamated territorial communities of Ukraine; positioning maps of amalgamated territorial communities of the Luhansk and Donetsk regions; guidelines for the positioning of the amalgamated territorial communities of the Luhansk and Donetsk regions. When developing guidelines for the identification of the amalgamated territorial communities of Ukraine, it is proposed to use the maxmin principle to define criteria and characteristics. To build a positioning map of the amalgamated territorial communities in the Luhansk and Donetsk regions it is proposed to use a three-dimensional coordinate system.


REFERENCES



  1. Detsentralizatsiia daie mozhlyvosti. URL: https://decentralization.gov.ua/gromada [in Ukrainian].

  2. Ries A., Trout J. Positioning. The Battle for Your Mind. McGraw-Hill Education, 2001. 224 p.

  3. Traut Dzh., Rais El. Novoe pozitsionirovanie. SPb.: Piter, 2002. 115 p. [in Russian]

  4. Kotler F. Marketynh menedzhment. SPb.: Piter, 2006. 146 p. [in Russian]

  5. Instytut hromadskoho suspilstva. URL: www.csi.org.ua [in Ukrainian].

  6. Bukovynskyi tsentr vyborchykh tekhnolohii. URL: https://ca.ligazakon.net/document/26035846/balances [in Ukrainian].

  7. Dosvid obiednannia terytorialnykh hromad na skhodi Ukrainy: ekonomiko-pravovi aspekty: kolektyvna monohrafiia. Za nauk. red. V.A. Ustymenka ta I.V. Zablodskoi. Kyiv: VISTKA, 2017. 209 p. [in Ukrainian].

  8. Zablodska I.V., Litvinova I.M., Kasianova V.O. Tekhnolohiia provedennia rebre-dynhu terytorii (rehionu) na skho di Ukrainy. Tekhnolohiia-2018: XXI materialy mizhnar. nauk.-tekhn. konf. (20-21 kvit. 2018 r., m. Sievierodonetsk). Ch. II. Sievierodonetsk, 2018. P. 183-184 [in Ukrainian].

  9. Hrechana S.I., Rohozian Yu.S. Kartohrafichnyi metod dlia zabezpechennia rozvytku spivpratsi ob`iednanykh te rytorialnykh hromad. Ekonomika Ukrainy. 2017. No. 10. P. 65-73 [in Ukrainian].

  10. Rohozian Yu.S. Zbir informatsii ta protsedura vyvchennia hromadskoi dumky dlia rozrobky Stratehii rozvytku obiednanoi terytorialnoi hromady. Ekonomika ta derzhava. 2017. No. 8. P. 49-52 [in Ukrainian].

  11. Identyfikatsiia. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Identyfikatsiia [in Ukrainian].

  12. Anhol’t S., Hil’dret D. Brend Amerika: mat’ vseh brendov. Moscow: Dobraja kniga, 2010. 232 p. [in Russian].

  13. Prych M.I. Pozytsionuvannia yak element stratehii brendu mista: dosvid Polshchi. Terytorialnyi rozvytok ta rehionalna ekonomika. 2017. No. 4(14). P. 102-106.

Keywords

identification, positioning, amalgamated territorial communities, methodological tools

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Децентралізація дає можливості. URL: https://decentralization.gov.ua/gromada (дата звернення: 10.10.2018).

2. Ries A., Trout J. Positioning. The Battle for Your Mind. McGraw-Hill Education, 2001. 224 p.

3. Траут Дж., Райс Ел. Новое позиционирование. СПб.: Питер, 2002. 115 с.

4. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. СПб.: Питер, 2006. 146 с.

5. Інститут громадського суспільства. URL: www.csi.org.ua (дата звернення: 10.10.2018).

6. Буковинський центр виборчих технологій. URL: https://ca.ligazakon.net/document/26035846/balances (дата звернення: 10.10.2018).

7. Досвід об’єднання територіальних громад на сході України: економіко-правові аспекти: колективна монографія. За наук. ред. В.А. Устименка та І.В. Заблодської. Київ: ВІСТКА, 2017. 209 с.

8. Заблодська І.В., Літвінова І.М., Касьянова В.О. Технологія проведення ребредингу території (регіону) на сході України. Технологія-2018: XХІ матеріали міжнар. наук.-техн. конф. (20—21 квіт. 2018 р., м. Сєвєродонецьк). Ч. ІI. Сєвєродонецьк, 2018. C. 183—184.

9. Гречана С.І., Рогозян Ю.С. Картографічний метод для забезпечення розвитку співпраці об`єднаних територіальних громад. Економіка України. 2017. № 10. С. 65—73.

10. Рогозян Ю.С. Збір інформації та процедура вивчення громадської думки для розробки Стратегії розвитку об’єднаної територіальної громади. Економіка та держава. 2017. № 8. С. 49—52.

11. Ідентифікація. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Ідентифікація (дата звернення: 12.09.2018).

12. Анхольт С., Хильдрет Д. Бренд Америка: мать всех брендов. Москва: Добрая книга, 2010. 232 с.

13. Прич М.І. Позиціонування як елемент стратегії бренду міста: досвід Польщі. Територіальний розвиток та регіональна економіка. 2017. № 4 (14). С. 102—106.

Abstract views: 268
PDF Downloads: 168
Published
2019-04-03